
News overview
All news at a glance.
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Just ask ChatGPT!?
Why we shouldn't leave data collection to AI (yet).
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Advanced Issues in PLS-SEM
We are happy to announce the publication of the second edition of “Advanced Issues in Partial Least Squares Structural Equation Modeling.”
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Marketing Analytics
Re-Take Exam in the Winter Term 2023/2024
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New Issue of the "Insights"- Magazine
The new "Insights" issue is available!
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Want a coffee?
Why you should enjoy your coffee better after your shopping trip.
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Cheap, cheap, cheap!
How discounts influence our consumer behavior
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Beyond Likes and Shares
Why common engagement metrics do not adequately capture the impact of owned social media content.
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Election Posters in Focus
Do they really convey the desired message?
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"Methods in Management"
Exam Inspection “Methods in Management” Summer Term 2023
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"Marketing Analytics"
Exam Inspection "Marketing Analytics" Summer Term 2023
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Marketing Excellence Circle (MEC)
Registration for our MEC starts now!
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"Case Studies in Marketing"
Registration for the seminar possible from now on!
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"START with Business Modelling - Schlüsselqualifikationen"
The exam inspection will take place on October 17, 2023, 9:00 - 11:00 a.m.
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And the Award goes to...
Prof. Dr. Dr. h.c.. Marko Sarstedt wins the prestigious William R. Darden Award at the 2023 Academy of Marketing Science Annual Conference.
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00:50 a.m., the alarm clock rings, off to university!
Susanne Adler as guest lecturer at the "Lange Nacht der Universitäten".
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Prof. Sarstedt im Podcast "Mut zur Persönlichkeit"
Wie und warum wird man eigentlich Professor, welche Entwicklungen gibt es derzeit im Marketing und warum ist Prof. Marko Sarstedt mal mit einem Bobbycar in eine Polizeikontrolle geraten?
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Expertise and Inspiration - Two Inaugural Lectures
In the elegant Frescensaal, Prof. Dr. Jelena Spanjol and Prof. Dr. Dr. h.c.. Marko Sarstedt gave their inaugural lectures. The formal event was well attended.
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Leihen statt Kaufen - München TV über nachhaltigen Konsum
In der aktuellen Folge von "München tut gut", einem Programm von München TV dreht sich alles um nachhaltigen Konsum. Mit dabei ist Prof. Sarstedt mit seiner Expertenmeinung zum Thema Black Friday.
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Duftmarketing für die Ohren.
Prof. Sarstedt ist zu Gast beim Spotify Original Podcast "Man lernt nie aus" und spricht über Umgebungsdüfte in Verkaufsräumen, identitäts-stiftende Gerüche für Marken und die Kritik der unbewussten Beeinflussung.
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Was eine Verschwendung!
80 Kilogramm Lebensmittel werfen die Deutschen pro Kopf jedes Jahr in den Müll. Wie es dazu kommt und insbesondere was wir dagegen tun können, greift ein Artikel im Sonntagsblatt auf. Mit Gedanken zum Thema unter Anderem von Prof. Sarstedt.