Alumni-Awards

LMU Management Alumni Awards

Im Rahmen des 10. Fakultätstages 2013 wurden erstmals die vom Netzwerk gestifteten LMU Management Alumni Awards überreicht. Diese Tradition setzt sich bis heute fort und so erhielten auch beim Homecoming-Event 2019, ausgewählte Studierende für ihre herausragenden Bachelor- und Masterarbeiten aus den fachlichen Clustern der Fakultät, die mit je 500 Euro dotierten Awards.

LMU Management Alumni Awards 2019

Herausragende Abschlussarbeiten im Bachelor of Science

  • Accounting: Maximilian Meyden ("Stock Market Reactions to Question Phrasing in Earnings Conference Calls – An Event Study")
  • Finance & Insurance: Navneet Kaur ("The Economic Consequences of Terrorism")
  • Health Care Management: Alessa Sue Schmautz ("Kosten der chronisch obstruktiven Lungenerkrankung (COPD)")
  • Information Systems & Digital Business: Paul Gordon Höhne ("Eine Analyse von Signaling im Konsum")
  • Leadership, Human Resources & Management Education: Davit Khubua ("The Signaling Effect of Human Capital on Startup Funding"
  • Marketing & Strategy: Franz-Ferdinand Fuhr ("Transforming Traditional University Courses into MOOCs: Dos and Don’ts for Successful Design and Development of e-Learning Courses")
  • Technology & Innovation: Laura Krahe-Steinke ("The impact of competition on Airbnb hosts‘ effort to provide quality")

Herausragende Abschlussarbeiten im Master of Science

  • Accounting: Markus Gebhart ("Die Quellenbesteuerung bei digitalen Transaktionen – Status quo und mögliche Handlungsalternativen")
  • Finance & Insurance: Rouven Litterscheidt ("Why do CEOs leave? A Qualitative and Quantitative Analysis of CEO Turnover Determinants")
  • Health Care Management: Anne Kathrin Oswald ("Der Einfluss des Patentablaufs von Biologicals und regionaler Verordnungsdeterminanten auf die Zusammensetzung der Verordnungszahlen des Altoriginals und verfügbarer Biosimilars in unterschiedlichen KV-Regionen am Beispiel des Wirkstoffs Infliximab")
  • Information Systems & Digital Business: Verena Thürmel ("The Role of Cognitive and Emotional Resonance in Technology Sensemaking")
  • Leadership, Human Resources & Management Education: Clara Bamberg ("Leadership and Followers' Resilience – A Qualitative Interview Study")
  • Marketing & Strategy: Niko Stampfl ("Driving Change through Ownership: How Antecedents of Psychological Ownership Affect Employees‘ Affective Commitment to Change")
  • Technology & Innovation: Andreas Kolbeck ("Same same but different? Towards a typology of community network users and its managerial implications")


LMU Management Alumni Awards 2017

Herausragende Abschlussarbeiten im Bachelor of Science

  • Accounting: Corinna Böller ("Das objektive Nettoprinzip in der Rechtsprechung des BFH")
  • Finance & Insurance: Oskar Haller ("Testing Nadaraya-Watson Implied Volatility Functions")
  • Information Systems & Digital Business: Andreas Kolbeck ("Fitness Trackers: A Qualitative Study of User Experiences and Privacy Concerns")
  • Innovation & Health: Raphael Breitner ("The impact of demand on market entry: Evidence from Airnbnb")
  • Leadership, Human Resources & Management Education: Sebastian Pfeiffer ("A Critical Examination of Publication Ethics in Leading Management Journals")
  • Marketing & Strategy: Nadine Auhuber ("The Emergence of New Business Models – An Analysis of Thereotical and Conceptual Explanatory Approaches")

Herausragende Abschlussarbeiten im Master of Science

  • Accounting: Patricia Breuer ("Implementing electronic business registers: an analysis of determinants and consequences")
  • Finance & Insurance: Stefano Chizzola ("The Influence of Terrorism on the Stock Prices of Insurers")
  • Information Systems & Digital Business: Olena Chernyakova ("Einfluss kontextualer Faktoren auf die Nutzung von Mobile Dating Apps")
  • Innovation & Health: Henrike Mohn ("Die Bedeutung von Marken und Markenloyalität bei OTC-Arzneimitteln – eine empirische Untersuchung")
  • Leadership, Human Resources & Management Education: Caroline Weilbach ("Nachhaltiges Wirtschaften im Einzelhandel – Entwicklung und Evaluation eines gamebasierten Ansatzes für Auszubildende")
  • Marketing & Strategy: Lars Brockmann ("The Influence of CEO and COB International Work Experience Diversity on Firm Performance")


LMU Management Alumni Awards 2015

Herausragende Abschlussarbeiten im Bachelor of Science

  • Finanzierung: Sophie-Madeleine Roth („The Accountability Principle and Social Behavior.“)
  • Führen & Lernen: Charlotte Hente („Rückschläge in Start-ups – Chance oder Niederlage?“)
  • Innovation: Selma Bierma („Venture Capital Investments in High-Tech Companies.“)
  • Marketing & Strategie: Tobias Morath („Die Rolle von Medien bei der Reputationsbildung – Eine empirische Analyse der DAX 30 Unternehmen.“)
  • Rechnungswesen: Annika Kreil („Do elite students good? The impact of social background on CSR perception – an empirical analysis .“)

Herausragende Abschlussarbeiten im Master of Science

  • Finanzierung: Philipp Kiergaßner („Markov Chain Monte Carlo Methods in Financial Research.“)
  • Führen & Lernen: Anna Lena Pfeuffer („Training and Development in Small and Medium-Sized Enterprises – An Empirical Analysis of Technology Firms in Germany.“)
  • Innovation: Christoph Fuchs („Human versus Algorithmic Recommendations: The Role of Trust and Ambiguity.“)
  • Marketing & Strategie: Nadine König („Fans for more Bucks: Do Facebook Fanpages Influence a Company’s Intangible Value?”)
  • Rechnungswesen: Katharina Lang („Relative Performance Evaluation in Teams: An Agency Theoretical Approach.“)


LMU Management Alumni Awards 2013

Herausragende Abschlussarbeiten im Bachelor of Science

  • Finanzierung: Josefin Mühlbauer („Wine as an asset class: return characteristics and diversification benefits“)
  • Führen & Lernen: Karina Huber („Ausgewählte Prädiktoren für Teamkompetenz – eine empirische Analyse im Hochschulkontext“)
  • Innovation: Diana Zahn („Predictors of Status Gain and Status Loss in Virtual Teams“)
  • Marketing & Strategie: Theresa Böttger („Einfluss ausländischer Anteilseigner auf die Corporate Governance börsengelisteter japanischer Unternehmen“)
  • Rechnungswesen: Tanja Gistl („Analyse der optimalen Gestaltung von Performancemaßen für die Steuerung dezentraler Investitionsentscheidungen“)

Herausragende Abschlussarbeiten im Master of Science

  • Finanzierung: Sabrina Schramm („Risk Management under Background Risk“)
  • Führen & Lernen: Silja Hartmann („Role Expectations in Sino-German Teams“)
  • Innovation: Sebastian Pawels („The Impact of Aftermarket Rents on Formemarket Pricing – An Empirical Analysis in the Case of the Video Games Industry“)
  • Marketing & Strategie: Lisa Albrecht („Effect of Customer Engagement on Customer Happiness in the Co-Creation Process“)
  • Rechnungswesen: Germar Ebner („Empirische Wirkungsanalyse für das Enforcement der Rechnungslegung“)