Metaforschung
Ein kritischer Blick auf die Marketingforschung und ihre Methoden und Ergebnisse

Ein kritischer Blick auf die Marketingforschung und ihre Methoden und Ergebnisse
Aktuelle Publikationen |
---|
Soliman, M., Sarstedt, M., Adler, S. J., Siegfried, D., Genschow, O., & Imschloss, M. (2025). A tale of open science: Emergence of a new normal. Schmalenbachs Zeitschrift Für Betriebswirtschaftliche Forschung. Advance online publication. |
Deer, L., Adler, S., Datta, H., Mizik, N., & Sarstedt, M. (2025). Toward open science in marketing research. International Journal of Research in Marketing, 42(1), 212–233. |
Sarstedt, M., Adler, S. J., Ringle, C. M., Cho, G., Diamantopoulos, A., Hwang, H., & Liengaard, B. D. (2024). Same model, same data, but different outcomes: Evaluating the impact of method choices in structural equation modeling. Journal of Product Innovation Management, 41(6), 1100–1117. |
Adler, S. J., Röseler, L., & Schöniger, M. K. (2023). A toolbox to evaluate the trustworthiness of published findings. Journal of Business Research, 167, Article 114189. |
Adler, S. J., Sharma, P. N., & Radomir, L. (2023). Toward open science in PLS-SEM: Assessing the state of the art and future perspectives. Journal of Business Research, 169, Article 114291. |