LEBENSLAUF

LEBENSLAUF

  • seit April 2022: wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin am Institut für Electronic Commerce und Digitale Märkte

  • 2024: Master of Business Research, LMU Munich School of Management (DE)

  • 2014 - 2022: Retail Merchandising & Area Management, PRADA Germany GmbH

  • 2014: Master of Science in Fashion, Design & Luxury Management, Grenoble & École de Management (FR)

  • 2012: Master of Science in Marketing Management, Rotterdam School of Management, Erasmus University (NL)

  • 2010: Auslandssemester an der Queen’s University, Kingston (CA)

  • 2011: Bachelor of Science in Business Administration, WHU - Otto Beisheim School of Management (DE)

FORSCHUNGSSCHWERPUNKTE

  • Technology-Impact in Consumer Behavior
  • Blockchain Applications in Marketing
  • Circular Consumption and Secondary Markets
  • Computer Vision

LEHRE

Bachelor

  • Betreuung Bachelorarbeiten
  • Hauptseminar
  • Grundlagen der BWL I (WS22/23 - SS24)
  • Schlüsselqualifikationen "START with Business Planning" (SS22)

Master

  • Betreuung Masterarbeiten
  • Digital Markets
  • Projektkurs "Electronic Commerce"

PUBLIKATIONEN

Publikationen