LEBENSLAUF

  • seit Oktober 2019: Wissenschaftliche Mitarbeiterin und Doktorandin am Institut für Electronic Commerce und Digitale Märkte
  • 2023: Master of Business Research (MBR), LMU Munich School of Management
  • 2022: Forschungsaufenthalt an der Tel Aviv University - Coller School of Management
  • 2019: Master of Science (M.Sc.) in European Management, Eberhard Karls Universität Tübingen
  • 2019: Master Grande École (MiM) in International and European Business, EM Strasbourg Business School
  • 2016: B.Sc. in International Business Administration, Eberhard Karls Universität Tübingen
  • 2014: Erasmus Auslandssemester an der Université Jean Moulin Lyon III, Frankreich

FORSCHUNGSSCHWERPUNKTE

  • Mobile Consumer Behavior
  • Retail Investement Decisions

LEHRE

Bachelor

  • Electronic Commerce (SS 2021), (SS 2023)
  • Seminar "E-Commerce & Sustainability" (SS 2020), "The next normal - how current crises change consumer behavior" (WS 2021/22), "Personalization in E-Commerce" (WS 2022/23), "Theories of Consumer Behavior in E-Commerce" (SS 2023), "Neue Technologien im E-Commerce" (WS 2023/24)
  • Schlüsselqualifikationen "START with Business Planning" (SS 2020)

Master

  • New Products: From Ideas to Markets (WS2020/2021)
  • Projektkurs "Electronic Commerce" (SS 2020), (SS 2021)
  • Masterseminar (Data Analytics) (SS 2020), (SS 2021)