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Neue Publikation bei Nature Human Behaviour

20.03.2023

Neues Paper zum Thema "Negativity drives online news consumption" bei Nature Human Behaviour veröffentlicht.

© Lucas Hoang via unsplash

Ein neues Paper zum Thema Negativity drives online news consumption, von Forschern der LMU ( Prof. Stefan Feuerriegel), NYU und anderen wurde bei Nature Human Behaviour veröffentlicht und sorgt für Aufregung in den Medien.

Kuriose Entstehung: Zwei Forscherteams haben parallel am selben Thema geforscht und ihre Papers gleichzeitig bei Nature Human Behaviour eingereicht. So kam die Zusammenarbeit der deutschen Universitäten (u.a. LMU) mit der NYU zustande. Hier geht's zum Blog Beitrag.

Auch die LMU hat in ihrem Newsroom darüber berichtet.

Abstract

Online media is important for society in informing and shaping opinions, hence raising the question of what drives online news consumption. Here we analyse the causal effect of negative and emotional words on news consumption using a large online dataset of viral news stories. Specifically, we conducted our analyses using a series of randomized controlled trials (N = 22,743). Our dataset comprises ~105,000 different variations of news stories from Upworthy.com that generated ∼5.7 million clicks across more than 370 million overall impressions. Although positive words were slightly more prevalent than negative words, we found that negative words in news headlines increased consumption rates (and positive words decreased consumption rates). For a headline of average length, each additional negative word increased the click-through rate by 2.3%. Our results contribute to a better understanding of why users engage with online media.